Vår !

Igår bjöd jag och sambon hit min familj på lite mat, riktigt mysigt!

Fick en entrecote av mamma, och så gjorde jag i ordning potatisgratäng och champinjonsås. Lite pyssligt men ack så gott :) 

Till efterrätt gjorde jag i ordning äppelpaj  med äpplen från gården, hur underbart är inte det? Gjorde i ordning påsar med äpplen i höstas och fryste ner, så nu fick jag äntligen en anledning till att göra en paj på dem! Annars så är det ju bara jag som gillar paj här hemma, så då blir det liksom aldrig av att göra någon. 

Nu har det äntligen börjat bli vår också, så snart kan man nog köra hundarna! Vägarna är snart helt bara och även i hundgårdarna börjar isen försvinna, så himla skönt. 

Förövrigt så har Tigris börjat smita också. Hon har hittat på sitt gamla "krypa ut ställe", så nu smiter hon dagligen och äter upp katternas mat. Vet inte om man kan konstatera att hon är dräktig då, för hon är inte den mat-tokigaste hunden jag har om man säger så ;) Så nu är hundarna särade igen och hon lär vara i den andra hundgården, lite tråkigt då det är så roligt att ha alla ihop. Trodde inte att hon skulle bry sig om att rymma när hon redan var med alla, men det var något annat som lockade tydligen, haha.

Mat från igår! Entrecote, potatisgratäng, champinjonsås, halloumi och sallad, riktigt gott blev det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0