Bamse

 
 Född: ca 10år
Höjd: 65cm
Vikt: 30kg (19/2 -15)
 
Bamse, världens bästa Bamse! Det finns så mycket jag kan berätta om den här herren så jag vet inte riktigt vart jag ska börja...

Jag lärde känna Bamse när jag hade praktik hos en med hundspann i Jädraås 2011, och fattade tycke för honom direkt. Jag träffade Bamse i stort sett varenda dag under en viss tid, då jag hade beslutat att hoppa av gymnasiet. Ett par hundar fick jag otrolig kontakt med under tiden jag praktiserade där, och Bamse var en av dem.

Sedan blev det ett uppehåll från att vara där, och jag fick sedan höra att han som hade hundarna höll på att göra sig av med några stycken. Så jag skickade till en vän som jobbade där och frågade om Bamse var kvar, men då hade han precis blivit såld till en i Norrtälje... 

Lärde känna de som hade köpt Bamse, och den vintern, den 1 december 2013 föddes Bamses och Ritzis (Tigris kullsyster) kull, där min Arrow var med! 

Hösten 2014 fick jag ett meddelande av Bamses ägare, där hon frågade om jag ville ha Bamse, då han började bli för gammal för att tävla med. Ni kan inte ana vilken lycka det var, och inte långt därefter hämtade vi hem min älskade Bamse, 13 spetember 2014 för att vara exakt! 

Bamse är en otroligt snäll hund, funkar med alla hundar och bryr sig inte om något när man är ute och tränar drag eller går promenader. Man kan möta människor, fordon eller djur, han tittar inte ens åt dem utan ökar farten så att resten av spannet också ska hänga på! Han är toppen att träna upp mina unghundar med, och är otroligt lyhörd när man har honom lös. 

Bamse går oftast längstfram i spannet, men jobbar bra oavsett vart han står. 
 
 
Bamse och hans son Arrow!
 
Mys 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0