Björnsvebackens Fenja

 
Född: 13/3 -12
Höjd:
Vikt: 20kg
 
Fenja är en livlig individ med en otrolig hjärna! Hon är kanon att ha längst fram då hon fokuserar så mycket på vad jag vill, ibland lite för mycket dock. 

Att jobba med Fenja är oftast otroligt enkelt och roligt! Säger man höger eller vänster till henne och hon blir lite osäker så kollar hon gärna bak på mig och funderar vart vi ska, och oftast så räcker det med att jag kollar åt det hållet vi ska så förstår hon. Oftast så har jag både henne och Tigris i fram när jag kör nya vägar, för de två jobbar som ett team. Går Tigris på höger sida och Fenja på vänster så brukar jag kunna kommendera "Fenja vänster" och "Tigris höger", då behöver de bara lyssna efter vilket namn jag säger och då förstår dem vad jag vill, och det funkar klockrent!
 
Fenja kan dock vara lite svår med andra hundar, då hon blev skrämd som unghund av ett gäng andra hundar. Detta är något vi tränar på varenda dag, och hon har aldrig några problem med att jobba med okända hundar. Däremot om man möter någon efter vägen så kan hon springa och resa ragg och vilja springa dit, men det är något som inte tillåts och vi kör bara förbi. Oftast så har människorna man möter förståelse för detta, och går in på sidan när vi kommer och kör. 

Fenja har en helt underbar personlighet och älskar att jobba och vara till lags. Hon kryper i selen och sitter lugnt och väntar på sin tur, och är alltid tyst. Fenja fick jag samtidigt som Tigris när hon var 8 veckor gammal!

Fenja 4v ♥
Fenja 5v ♥

6v ♥
8v ♥
 4 mån ♥
 7 mån ♥
 1 år ♥
 ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0